Sydafrika - 10 Juli

 
 
Lite såhär ser det ut där vi bor. Jag tror jag sagt tidigare att det inte är ett 'gated community' istället har nästan alla hus höga staket och grindar. I vårt område är det en blandning mellan hus och 'hyddor' byggda av skräp, men på vår gata finns endast hus med grindar. På andra bilden ser man vart man kommer ut på gården, där inne är 'the main house' och på sista bilden ser man huset som jag och Sabina sover i. Det är endast plats för volontärer där. Det jobbigaste med att bo här nere just nu är kylan. Det är konstant kallt var du än är och ibland till och med kallare ute än inne eftersom de inte finns element eller liknande. Vi har dock fått en liten värme grejs men den hjälper inte så mycket om man inte sitter precis framför den. Förutom kylan är det helt okej, kanske inte så rent som man är van vid men det funkar. På söndag lämnar vi Elaine och Sydafrika för (förhoppningsvis) värmen i Sverige. Jag längtar. Ska bli skönt att komma hem igen. 

Detta bli förmodligen det sista jag skriver här eftersom jag idag ska till SPCA med sabina så hon kan ta bilder till min artikel om vad djurorganisationer gör för att utbila befolkningen kring djurens välmående. I morgon åker vi in till kapstaden för att intervjua en person som jobbade som guide på Robben Island (skriver också en artikel om Robben Islands historia) och med tanke på att det är kort dag (slutar ett) så är det inte troligt att jag kommer skriva något mer. Vi ses i Sverige istället.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ska bli så skönt att få hem dig!! Längtar ❤️
Är ju som du vet inlagd men du måste komma till avd och berätta allt du varit med om!!
Puss ❤️😘😍


Svar: Jag kommer komma så fort jag kan och ta med bilder som jag kan visa för dig! Saknar er alla, pussar! <3
Josefine Olson

2014-07-10 @ 11:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback