Sydafrika - 4 juni

     
 

 
Idag fick vi en rundtur i kongressen här i Sydafrika, vår guide berättade allt från byggnadernas historia till hur politiken fungerar i Sydafrika vilket var intressant att höra. Efter rundturen tog jag och Sabina oss med buss till Waterfront och shoppade lite varmare kläder då man fryser överallt här. 
Sedan kom det vi väntat nästan en vecka på, vi tog taxi till Loong Street där Sabina hittat en resturang som enligt säkra källor ska ha otroligt goda hamburgare. Och herregud, de var gudomliga! Jag beställde en hamburgare med brieost på tillsammans med sötpotatis-pommes och en mohito. Jag är så glad att jag kom dit dödshungrig för maten var sååå bra! Till efterätt tog vi en Jack Daniels & Peanut Butter milkshake som vi delade på. Också den var gudomlig. Det roliga med detta ställe var att maten var otrolig och allt kostade endast R300 (vilket motsvarar ungefär 188kr) för bådas mat! Helt sjukt billigt för så god mat, det blev en otroligt bra avslut på en arbetsvecka och vi måste dit igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback